Thursday, February 18, 2010

shopping di pasar

cuti raya cina aritu di manfaatkan ngan mengikut ayah ke pasar.sepatutnye xpayah pon pegi pasar tp tetibe bazilah nih rase nk mkn sambal tumis sotong.so pujuk2 ayah ajak g pasar.huhu.demi mencari beberape ekor sotong tuh,aku pon bergegas-gegas siap.siap ala kadar je la kan,bkn nye nk g mane2 sgt pon,pasar ikan jer.lgpon ms tuh terpikir mane ade org nk pandang2..so bersiap ngan pantasnye pastu terus teriak "ayah,k.ngah dah siap!jom gerak,nnti sotong abes.."haha..ayah plak balas "jom2,amik kunci kete sekali atas meja tuh"....hurm terpkir mase tuh,rs cam dah lame jer tak naek motor pastu trs ckp ngan ayah " yah, kite naek motor la ek..lagi cpt smpi nti hehe"..ayah pon setuju jer,msti dah mls nk layan anak die yg sorg nih.byk kerenah haha..dah la ktorg x pakai helmet..ibu dah membebel suh pkai helmet..ayah ckp xpe,kitorng ikut jalan dlm, x kuar ke jln besar..haha..YES!X PAYAH PKAI HELMET!!..:)

smpi pasar terus jln laju2 cari sotong sebab tkt dah abes sbb mase tuh dah kol 10 lebih pon..berkedai-kedai bazilah dan ayah nye pegi tp X JUMPE PON SOTONG! X JUMPE WEH!! sedih gile dah mase tuh..ayah ckp kite beli udang la yer ngah..."nk wat ape udang?msk sambal tumis gak ke?" aku tnye ngan nada yg sedih2 sket la..pastu ayah ckpla yer,sbb sotong dah xde...hmmmmmm,bolehlaaaaaaa...tp tibe2 keajaiban terjadi,tetibe kt kedai first yg kitorg msk tu ade SOTONG!hahahah,gembira tak terkate mase tuh...yeahh,dapat mkn sotong!

sbb duk asyik sgt mencari sotong,bazilah nih perasan org ramai duk pndg2 tp mls nk amik kisah sbb MENCARI SOTONG LEBIH PENTING...tp pas dah dpt sotong,bile tgk org duk pndg2 trs jadi cm annoying.."heyyyy,tahu la aku ni comel tp xyah la smpi nk pndg2 aku cmtu" aku ckp dlm hati hahahaha..okeh2 korg jgn muntah,bg la chance aku nk jd vain sekejap..hehe...tp lame2 lame lemas weh org pndg2..rs cm nk bg sebiji jer kt muke dorg..yg memandang tuh x kire la pompuan ke laki ke.sume pon nk pndg...aish!!!kt muka aku nih ade pape ke smpi org pndg beriye sgt nih..hmmm.lantak korg la!

dah smpi umah baru cm terpkir "hmm mgkin aku pkai baju cntek sgt kot tk ke pasar sbb tuh org pndg2" haha....mgkn org pelik tgk aku pkai suar kaler ala2 kuning oren cm nk g pantai tuh,baju biru laut pastu tudung pink..kaler mmg x msk lgsg! tp aku igt xde la org nk kesah kan.yelar cm aku ckp td,g pasar je pon.....tp rupe nye org len kesah...cet~ tp aku x kesah pon hihihihii..pasni nk pkai baju yg lg contra kaler nye ms g pasar hahaha

okeh berbalik pade cite sutun td..yeah!dapat mkn sotong...si bazilah nih yg msk sendiri beb...sedaaaaaaap hingga menjilat jari!!!sape yg berani ckp aku x reti msk tu??meh sini kepala nk sekeh sket....huhu...ade sape nk rs sotong yg aku msk??jemput dtg umah yer......

hihi,sekian cerita shopping di pasar.. (hmm bile la nk g shopping kt vincci nih)

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com