Thursday, October 13, 2011

Pisang oh pisang

Pisang emas di bawa belayar

Masak sebiji di atas peti
Hutang emas boleh di bayar
Hutang budi di bawa mati


Eh eh berpantun plak pepagi nih hikhikhik
Sebenar nya nk cerita pasal pisang emas

Situasi : Pergi ke kedai sbb nk cari pisang emas, nk wat cekodok pisang. Ibu suh cari pisang emas.. nasib baik lah tak pergi ke Wah Chan ke Poh Kong ke cari emas berbentuk pisang hahahaha..


Sampai kedai, tengok2 ehhhhhh, banyak nya pisang. Yg besar ada, yg sederhana besar ada, yg kecik pon ada..* KONPIUS* mana satu pisang emas ni..nampak satu pisang nih n rasa mcm itu lah pisang emas sbb biasa kalo tolong ibu wat cekodok guna pisang tuh tp x pernah nk amik tahu nama pisang tuh..sbb x konfiden maka nya saya tnya lah kt sorg makcik yg kebetulan nk beli ikan kat kedai tuh.. *malu bertanya sesat jalan tau kengkawan”


Saya : makcik, ni pisang emas yg selalu org wat cekodok pisang tu ke??
Makcik : aah dik, ni lah pisang emas
Saya: Alhamdulillah nsb bek betul (ckp dlm hati) hahaha
Makcik : ramai org mmg x tahu nama2 pisang nih dik sbb byk sgt jenis
Saya : Aah makcik, saya salah sorg la tuh
Makcik : xpe dik..

Tetibe je makcik tuh ngan baik hati memperkenal kan sume jenis pisang yg ada kt kedai tuh..ni pisang emas,ni pisang 40 hari, ni pisang tanduk, ni pisang nipah blaaaa blaaa blaaaa……

Hahaha tak memasal je..ok terima kaseh makcik huhu * saya terus pergi dgn muka penuh ilmu pasal pisang hehehe”


Baek hati makcik tuh, x merendah-rendahkan org yg serba x tahu cm saya nih hehehe.
Semoga ALLAH merahmati makcik tu selalu..

Jangan malu bertanya tau kawan2…

2 comments:

CGG said...

BETUL2,,
MALU BERTANYA KAN SESAT JALAN

Bazilah (^0^) said...

:)

 

Template by BloggerCandy.com