Saturday, April 24, 2010

kaedah percepatkan rambut panjang semula

kelmarin saya potong rambut tp sekarang rasa menyesal.mulanya xde lah menyesal mana pon tapi bila orang-orang penting dalam hidup saya mengeluarkan pendapat kata "PENDEKNYA", terus rasa menyesal waaaaaaaaa..yang mampu saya wat sekarang,sedap kan hati sendiri "RAMBUT NIH CEPAT PANJANG NIH"..
sekarang nih tercari-cari cara nk cepatkan pemanjangan rambut...ni antara yg saya terjumpa..secara random je..
  • jaga pemakanan
  • jaga kesihatan
  • kurangkan penggunaan pengering rambut, air panas..(aik xleh mandi air panas dah la pasni)
  • selalu sisir rambut gunakan jari or sikat
  • sapu kt rambut santan kelapa...(betul ke jadi kalo guna cara nih?)
  • dapatkan banyak rehat dan tidur yang cukup (memang sentiasa cukup yang nih)
kawan2 kt luar tuh ada tahu cara tradisional lain ke?kalo ada sila-sila lah kongsi ngan saya nih...

aish...................................................................
kena bersabar dan banyak kan berdoa supaya rambut cepat panjang semula huhuhuhu

mode: kesedihan + menyesal

24 comments:

MissXYZ said...

uit... dlu dok arau eh? mcm cm je muka hu3

sI tEDI said...

sambung rambut!

he he he

misz_cadbury said...

bazi..ko ptg rambut..alahai sygnyer..pendek sgt ke?

::cdot the dot:: said...

ye la..camne hek nak rambut pnjang semula...nyesal ni potong pendek...

ElyaElmo said...

sapu minyak kelapa...yang indian gal salu sapu tu :D
apply malam2 ..hik3..tapi bauu sket laa ;))

hazirah@zira@jlo said...

sng jek..ko letak petrol..hahaha

hazirah@zira@jlo said...

bazingot...please please please promote blogshop beethoven aku yer..thanx tao!

sensei14 said...

pkai rmbut palsu.hehe..da xpyh tgu lame

Long Haffiz Long Hassan said...

kl xnk rmbut pnjg?

BaziLah @ buzZy (^0^) said...

miss xyz: eh x penah duk arau pon..penah sampai sana sekali jer huhu..pelanduk dua serupa kot hehe

si tedi :cmne nk sambung??hehe

suhana : su!jgn ckp cmtu suhana..aku lg sedey bile dah potong hehe..pendek su,atas bahu huhu..

cdot the dot: ikut cara2 cm yg saya btau tu..insyaALLAH boleh kot..hehe..

jlo: bengong mung!tu nk pendek kan rambut lorrr hahaha..okeh2 nnti aku promote kan huhu..ade komisyen ok! :P

sensei14:hehe.tanak la pkai rambut palsu :)

long: kalo tanak rambut pnjg??g gunting sentiasa huhu

ielamorry said...

good tips. i pon tgh nak bela rambut pjg~~

tapi rimas oh sebab tak biasa berambut pjg~ payah nak jaga bila panjang ni. huu.

Yuni Aisyah said...

suka sgt rmbut pnjang..tp rmbut nie cam lmbt sgt nak pnjg..huhu

BaziLah @ buzZy (^0^) said...

elya elmo:alamak berbau??tu yg berat dgr tuh huhu

ielamorry: thanks! :)best berambut pnjg nih tp haritu menggatal potong haha.susah tu bese la kan huhu

yuni: suke jugak!sila try cara2 tk pnjgkan rmbut tuh okey..:)

cik nufaz said...

trim ujung rambut. hehe

BaziLah @ buzZy (^0^) said...

cik nufaz: kalo dah pjng sket nnti baru leh trim huhu.thanks!

Alia said...

huhu...buzzy, xde petua tapi kalau slalu men2 rambut ngan jari tu, aku rase psychologically betul...huhu, sebab aku perasan rmbut aku makin panjang..

weh, update la kat blog pasal birthday ko..xde crite ke? baby baru tu hadiah bday ek?? =)

where said...

owh..kalu tibe2 rambut panjang cane ek?
wakaka..hehe aku gurau je..jangan amik port k..saje nk mencapub..

nabihah zulhemay said...

huhuhuhu. terbalik lah pulak dengan kite nih... rambut cepat sangat panjang, tapi saya suke potong rambut! huuhuhu.

BaziLah @ buzZy (^0^) said...

alia:huhu kene selalu sikat la yer huhu..owh psl birthday yer,nnti aku cite ek hehe,baby baru tuh kire hadiah jugak la kot :)

where: kalo tibe2 pnjg adelah sgt pelik huhu.

nabihah: hehe..len org len perangai nye kan huhu :)

Aus MeLankoLik said...

em ,rambut aku cepat gugur lol , hohohho .

Malwana said...

uisshh..guna santan kelapa ke?? rasanyer guna minyak kelapa..

miss hav0c said...

bakar je rmbut tuh..senang! haha

Anonymous said...

baru je bukak blog ko..
potong rambut smpy mane
mesti skrg da pnjg cket kan???
waa....lame xjumpe ko la...
-ain-

BaziLah @ buzZy (^0^) said...

sampai atas bahu hehe.skrg dah pnjg gak.rambut aku cpt panjang kot..meh la dtg n9 ain..lame sangaaaaaaat x jumpe

 

Template by BloggerCandy.com