Wednesday, April 27, 2011

sebab-sebab doa tidak di terima

grrrr sgt2 la sleeeeppppy skrg nih tp ntah mata ni tanak pejam plak..padahal td penat kt opis n sbb x mengantuk ni, berkilat bersinar-sinar dapur ibu saya bersihkan baru kejap td hehehe...dan sbb mata ni tanak pejam lagi maka nye saya nk kongsi few things yg saya dpt dr pembacaan selepas menonton cerita korea hehe :)

SEPULUH SEBAB DOA TIDAK DI TERIMA

  1. Mengenali ALLAH, tetapi tidak menunaikan suruhan-NYA
  2. Mengatakan cinta kepada Rasul ALLAH, tetapi meninggalkan sunnah nya
  3. Membaca Al-Quran tetapi tidak beramal dengan nya
  4. Makan nikmat ALLAH tetapi tidak bersyukur kepada-NYA
  5. Mengatakan syaitan musuhnya tetapi tidak menentangnya
  6. Mengatakan syurga itu benar, tetapi tidak beramal untuk nya
  7. Mengatakan neraka itu benar, tetapi tidak lari daripadanya
  8. Mengatakan mati itu benar tetapi tidak bersedia untuk nya
  9. Bangun daripada tidur lalu menceritakan segala keaiban manusia, tetapi melupakan keaiban sendiri
  10. Mengebumikan jenazah tetapi tidak mengambil iktibar daripada mereka


 ermmm,ni antara sebab2 kenapa doa-doa di tolak oleh ALLAH s.w.t, di sebabkan hati kita dah di butakan oleh perkara-perkara kt atas ni..semua manusia tidak sempurna,tp kita harus memperbaiki diri dari masa ke semasa...renung-renungkan dan selamat beramal :)

5 comments:

nida razak said...

thanx for sharing.. =)

elly hamzah said...

kan? btol lah..gerun dgn diri sendirik. urm, by d way..comel jerk "our journey" by Daisypath tu..pompuan tu nak larik2 pegi kat boboy tu dlm masa 4bulan 1mgg 4ari..xpenat ke berlari? suh si boboy belikan beskal bmx lar, lagi comel!

Bazilah (^0^) said...

nida : welcome :)

k.elly :tu lah,kene byk muhasabah diri kan..comey ek?hahaha boboy tuh mmg nk belikan beskal bmx tp pompuan tu ngade2 nk lari kunun2 lagi romantikus haha :D

aleen aiden said...

bab bace Quran 2 aku terasa.kadang2 tgh2 bace tu tepikir jugak,bace ulang2 pon tak gune klo xtau makna.hu3

Bazilah (^0^) said...

huhu betul tuh..xpe,skrg ade byk jual tafsir Al-Quran :)

 

Template by BloggerCandy.com