Thursday, June 27, 2013

Kenapa wanita hamil/wanita menyusukan anak perlu pilih Omega Guard Shaklee?


KENAPA?

Siapa nak jawab?

Hehe

Takpe2 meh bazi sendiri jawab sbb ni blog haku tapi pendapat-pendapat kawan2 luar sana sgt2 di galakkan. Bertukar pendapat tu kan bagus :)

Memula haruslah tahu apa itu OMEGA GUARD.



Shaklee Omega Guard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.


Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia, ia mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Sumber: Shaklee Malaysia


Ok apa pulak kaitan Omega Guard dengan wanita hamil dan wanita yang menyusukan anak?

DHA yg terkandung di dalam Omega Guard Shaklee akan menyingkirkan lemak2 yang tidak di ingini oleh empunya badan. Jadi inshaa ALLAH ibu menyusu akan kekal langsing semasa tempoh penyusuan anak. Pernah dengar tak org kata kalau menyusukan anak badan kita akan cepat langsing? Haaa betul tuh sbb nya semasa penyusuan, pembakaran lemak akan terjadi dengan aktifnya.. Jadi ibu-ibu akan dapat bonus berganda, badan langsing, dapat menyusukan anak, sihat dan cergas lagi. Bukan berganda malahan berganda-ganda-ganda-ganda kebaikan hehehe.

Omega Guard yang mengandungi DHA ini akan membantu bagi mengoptimumkan fungsi otak. Otak anak akan lebih aktif dan hasilnya anak semakin pintar. Jadi susu yang di salurkan kepada bayi yang sememangnya tidak dapat dinafikan khasiatnya akan bertambah khasiatnya dengan Omega Guard Shaklee ni. Semua ibu bapa pon nak anak memasing pintar kan. Kita sebagai ibu apa sentiasa berdoa agar anak akan sentiasa sihat, cergas dan cerdas. Tapi doa sahaja tak mencukupi ibu ibu bapa bapa sekalian. Doa haruslah di iringi dengan usaha. Dan usaha nya adalah dengan membeli Omega Guard Shaklee :)

Mengikut satu kajian yang membandingkan wanita mengandung yang mengambil sehingga 1100mg DHA (serta 800mg EPA) setiap hari dengan wanita mengandung yang mengambil cuma 100mg DHA setiap hari , wanita yang mengambil DHA 1100mg melahirkan anak (kanak-kanak A) yang mempunyai tahap IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi (mendapat markah IQ yang lebih tinggi) sehingga kanak-kanak itu berumur empat tahun berbanding kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu yang hanya mengambil 100mg (kanak-kanak B). Kanak-kanak A juga mempunyai kualiti tidur yang lebih baik, immuniti yang lebih baik serta kurang risiko alergik. Kalau pergi klinik untuk mendapatkan rawatan ketika hamil pon mesti doctor akan cadangkan para ibu makan minyak ikan ni.

Ibu hamil akan mendapat pelbagai kebaikan dengan pengambilan Omega Guard Shaklee secara konsisten antaranya ialah :

# Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan.
# Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang
# Mengurangkan risiko gila meroyan selepas melahirkan bayi
# Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil
# Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan (kejang di waktu malam)
# Mengelakkan rasa sakit pada sendi

Bagi ibu menyusukan anak pula Omega Guard Shaklee akan dapat membekalkan khasiat untuk system imunisasi kepada anak dan membantu mengoptimumkan perkembangan otak anak.. Selain khasiat yang dapat di salurkan kepada anak, Omega Guard Shaklee juga dapat membantu menurunkan berat badan ibu tanpa menjejaskan penghasilan dan pengeluaran susu.

Jadi ? Tak perlu fikir dua tiga kali untuk membeli Omega Guard Shaklee. Tak terkata kebaikan nya. Harga yg di tawarkan pon menarik. Sebotol Omega Guard mengandungi 90 kapsul dan boleh di gunakan selama 3 bulan.

Sekiranya berminat untuk membuat pembelian atau nak tahu lebih lanjut mengenai produk ni boleh lah contact bazi k :)

SMS/Whatsapp/Viber : 017-6790928
  
P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

2 comments:

eMMe said...

kalo utk ibu menyusu yg berpuasa
camner Baz?
ce cite sikit?
ke dah ada cite ni kat Blog Bazi?

eMMe said...

Nant bazi emel la harga, leh bajet2... akak nak makan satu je, kalo beli 1 mende tu je dah cecah seratus gak kan... hehehe.. bnyk nak pakai duit ni Bazi... kalo nak jadi agen shakelee modal brape bazi?

 

Template by BloggerCandy.com