Saturday, January 19, 2013

Set Penyusuan Shaklee. Betul Ke Perbanyakkan Susu??


Alhamdulillah YA!
itu jawapan saya bagi persoalan kt title tuh
Ramai yg bertanya
Betul ke boleh banyakkan susu shaklee ni?
Tak boleh ke amik Alfalfa dan ESP sahaja
Macam tak percaya je kata dorg. kenapa nak kena amik byk sgt multivitamin?
 ehhh org ckp betul kata kita tipu pulak
macam2 ragam huhuhu
saya tahu mommies vogue sekalian rajin menggoogle
dan mungkin ramai dah membaca yg Alfalfa dan ESP adalah salah satu Milk Booster

Tapi ini pendapat saya
Susu badan bukan boleh banyak dalam sekelip mata
blink blink ehhhh susu dah banyakkkk
ajaib sungguh kalau macam tuh
dalam apa jua keadaan, manusia di suruh berusaha untuk mendapatkan sesuatu
bukan hanya berdoa tanpa usaha.
dannnnn susu jugak tidak akan banyak dengan hanya makan suppliment
Suppliment adalah bantuan tambahan untuk mencukupkan zat2 makanan yg tak cukup bg badan kita nih
saya tahu ramai mommies vogue kat luar sana yg berniat untuk menyusukan anak sehingga umur anak 2 tahun
saya pon mcm anda semua jgk!

Macam yang saya ckp td, suppliment tidak akan banyak dengan cepat dan bukan banyak dengan hanya makan suppliment
Mommies kena perbanyakkan sesi mengepam/ direct breastfeeding kepada anak
Banyakkan minum air masak
Jangan skip meals! Susu dtg dari pemakanan yg seimbang oleh ibu
Kalau tak makan mana nk dtg susu kan???

Bila kita sebagai emak ni dah dapat makanan yang seimbang dan berkhasiat
In shaa ALLAH susu akan banyak dan berkualiti
ramai ibu-ibu di luar sana yang berkerja jadi badan mungkin selalu kepenatan dan sakit2
bila badan sakit dan penat, macam mana untuk set mind untuk banyakkan susu?
apa kata korang??

Sebab itu saya makan set penyusuan Shaklee ni
supaya badan sentiasa dapat multivitamin yang cukup, bila badan sihat, saya jadi cergas, gembira dan susu pon banyak dan Alhamdulillah mencukupi buat si kecil
Ibu gembira susu banyak, anak kenyang, suami pon gembira eh eh ehhhh hahha

Kalau anda baru makan 2-3 hari tapi nk menampakkan kesan
jangan marah pada suppliment
Badan kita memerlukan masa untuk terima semua tuh
di tambah usaha yang lain seperti
doa, doa, doa, doa dan doa

eh dah mcm pakar pemakanan bertauliah dah makcik engineer ni hahaha
oklah nk pump susu dulu
sehingga berjumpa lagi

eh sebelum tuh
siapa nak mencuba set shaklee ni boleh hubungi saya

FB : Nur Bazilah Ramly
SMS/ Whatsapp : 0176790928
Email : bazilahramly@gmail.com

Harga ? jgn risauuuuu dong, harga istimewa menanti anda :)



p/s : sesiapa nak pasal set hamil, set pantang, set kurus, set untuk kanak-kanak, set untuk incik suami pon boleh contact saya, in sha ALLAH saya cuba bantu sebaik mungkin :)


6 comments:

mshazadoes said...

mlm dya add akk kt fb tau..
nick name : ms haza does
approve tau..hihihihi

Anonymous said...

KA x pernah guna yag inilah, so no komen

IntaNBerliaN said...

a'aa mmg banyak kan.. akak pun mkn :-)

::EIDA:: said...

So far yang ida tau supplement shaklee memang bagi kesan positif ;)

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam bazi..ermm..ramai yg bg feedback kata product ni bagus.. alhamdulilah..

- AZIE - said...

bazi...
nak tanya kalo trial set utk berpantang dan set penyusuan, apa yg ada dlm tue ehh?

 

Template by BloggerCandy.com