Thursday, February 7, 2013

NeuroGain ke Omega Guard Dari Shaklee Untuk Ibu Mengandung/Menyusu?


Mana satu pilihan anda?
Pilihan saya semasa mengandungkan si kecil Maryam Safiyya adalah NeuroGain PB
Masa tuh x tahu menahu langsung pasal Shaklee
NeuroGain pulak nasib baik lah ada biras n mak mertua yang cadangkan hehehe

Apa penting sangat neurogain atau omega guard dari Shaklee ni kepada ibu megandung/ ibu yang menyusukan anak? Meh story mori sket.

Ibu yang mengandung dan menyusukan anak pastinya mahukan yang terbaik buat anak. Kita mahukan anak yang sempurna sifatnya, baik budi pekertinya, serta cerdas pemikirannya. Ibu mengandung di sarankan memberi bekalan rohani kepada anak di dalam kandungan dengan sentiasa mengalunkan bacaan-bacaan ayat Al-Quran. Selain bekalan rohani, ibu hamil juga ingin melengkapkan nutrien bagi membantu perkembangan otak bayi. Bab pemakanan memang di titik beratkan. Ibu zaman sekarang semua nya bijak2 belaka, semua sudah tahu kepentingan Omega-3. Ibu-ibu bijak sudah tahu kepentingan Omega bagi membekalkan DHA bagi membantu perkembangan otak bayi.

Jadi, ramai ibu-ibu hamil/ menyusukan anak yang mengambil supplement bagi mencukupkan nutrien buat si kecil. Kerana apa? Kerana semua mahukan anak-anak mereka cerdas dan pintar. Masa terbaik untuk consume Omega ini adalah pada trimester ketiga bagi ibu hamil.

Omega-3 memang baik untuk perkembangan otak bayi dan ia juga bagus buat si ibu. Kenapa bagus buat ibu? Sebabbbbb, omega-3 merupakan asid lemak yang di perlukan oleh badan. Asid lemak dari omega-3 boleh memecahkan lemak, merendahkan kolestrol dan paras trigliserid, merendahkan tekanan darah dan mencegah kematian mengejut disebabkan denyutan jantung abnormal..


Melalui pemerhatian saya yang mengamalkan neurogain semasa hamil : Maryam memang nmpk bijak. Saya bukan nk puji anak sendiri ok, tp ramai yg kata begitu. Semoga maryam cerdas dan bijak sampai bila-bila. Aminnn.

Maryam dh pandai pegang botol sendiri :)


Skrg kita buat perbandingan harga Neurogain dengan Omega Guard Shaklee.

Menurut ISSFAL (International Society For The Study Of Fatty Acids & Lipids) menyarankan agar pengambilan DHA harian agi ibu hamil & menyusukan anak adalah sebanyak 300mg/hari.

Kandungan DHA dalam setiap kapsul Neurogain PB = 250mg
Kandungan DHA dalam setiap kapsul Neurogain PB+ = 320mg
Kandungan DHA dalam setiap kapsul Neurogain S = 383mg

Manakala dalam Omega Guard adalah = 360mg

Kuantiti kapsul dalam sebotol NeuroGain adalah 30 biji yg mana hanya bertahan selama 1 bulan manakala Omega Guard Shaklee mempunyai 90 kapsul dan mampu bertahan selama 3 bulan!

Harga sebotol Neurogain adalah : RM 60 ( beli masa pregnant dulu, skrg tak tahu berapa)
Harga sebotol Omega Guard : RM 136 (Harga Runcit, kalau dikira dengan harga istimewa dari saya??? Wahhhhh, lagi menarik harganya huhu)

Selepas di congak-congak, harga untuk satu kapsul Neurogain adalah RM2.00, manakala Omega Guard pula adalah RM1.50..

Kesimpulan yang dapat di buat, produk Shaklee tidaklah mahal seperti yang diperkatakan. Tak kenal maka tak cinta bak kata org melayu hehehe. Kalau saya bandingkan dengan harga istimewa yg saya berhak beri sebagai distributor Shaklee, tentu ibu-ibu bijak, bapa-bapa bijak di luar sana lagi tersenyum riang kerana dapat menjimatkan wang untuk mendapatkan produk yang sememangnya terbukti baik untuk zuriat-zuriat kita dan untuk kita sendiri..

Bulan Februari 2013, adalah bulan promotion untuk Omega Guard Shaklee. Promotion kiranya harga lagi best! Lagi harga runtuh! Meh beli untuk isteri hamil, isteri menyusukan anak, bapa, emak, anak. Seisi keluarga boleh makan Omega Guard ni.

Ehhh, panjang nya saya membebel hehe. Takpelah sekali sekala kan. Pilihan saya sekiranya ada rezeki utk mengandung semula pastinya Omega Guard dari SHAKLEE. Apa kata anda? Apa pilihan anda? Tepuk dada tanya lah selera dan poket anda hihihihi..


Sekiranya berminat boleh hubungi saya, pastinya anda akan mendapat harga istimewa dari saya.

FB : Nur Bazilah Ramly
SMS/Whatsapp/Viber : 0176790928
Email : bazilahramly@gmail.com

bwk maryam check 3 bulan :)








6 comments:

Unknown said...

ms ekin pregnant pon ekin makan neurogain
dan zara sgt aktif
sejak dr dalam perut

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam bazi..
oo..
cma mase pregnant dulu x pernah amik ape2 supplement..
bagus ya produk ni..

ibu naylee said...

Ada sorg doc pernah ckp neurogain agak diragui..produk ni pernah dtarik blk dlm pasaran. Ingat nk cuba gak omega guard. Tgh pk2 lg ni.

healthybody.healthylife said...

Akan tetapi, dosage wise Neurogain makan 1 capsule sehari and for Omega Guard if according to instruction kat botol dia, 3 capsules per day.
So,

Neurogain: RM2.00/day
Omega Guard: RM4.50/day

tidakkah begitu?

happyichigo♥ said...

Totally agree with healthy body.healthy life.. please get your fact right.. 90 capsules untuk 3 bulan tu dah salah..kos pun salah...

Anonymous said...

Untuk ibu hamil memadai 1 kapsul yang mempunyai 360mg DHA sahaja sehari
Jadi sebotol Omega Guard Shaklee boleh diambil untuk 3 bulan

Sebab tu kos sehari hanya RM1.50

Please read between line ya

 

Template by BloggerCandy.com