Friday, December 12, 2014

Bagaimana Shaklee Boleh Merawat Masalah Keputihan Anda. Jangan Tunggu Sehingga Dah Terlambat.



Apa Itu Keputihan?

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.  Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.
Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.

Punca Keputihan Terjadi

1. Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.

2. Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.

3. Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.

4. Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.

5. Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

6. Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes

7. Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.


Stress kan kalau mengalami masalah keputihan. Kalau masa hamil pon alami masalah keputihan mmg lahhh lagi stress. Selalu nya nurse akan tanya. Jujurlah bgtahu nurse tu ye. Inshaa ALLAH akan refer doctor utk doctor tahu sama ada ianya keputihan biasa ataupun yang ada jangkitan.

Selain dari mencuba ubat-ubatan yang di sediakan doctor. Korang jugak boleh cuba mengambil 2 supplement ni utk ATASI MASALAH KEPUTIHAN tu. 



BAGAIMANA KEDUA-DUA SUPPLEMENT INI BERTINDAK :


Alfalfa Complex

# Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
# Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
# Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.


Garlic Complex

# antibiotik semulajadi untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
# menghalang alergi - hidung sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema dan hepatitis.
# mempertingkatkan sistem penghadaman - kembung perut, gastrik, ketidakhadaman, malah mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik.
# menstabilkan glukos di dalam tubuh
# menurunkan kolesterol
# menurunkan darah tinggi
# detoksifikasi


NOTA : Untuk wanita hamil biasa saya cadangkan mengambil GARLIC COMPLEX kerana ALFALFA COMPLEX tidak boleh di ambil oleh ibu hamil. Untuk yang tidak hamil, pengambilan ALFALFA COMPLEX sudah memadai :)

Jom tengok testimoni pengguna yang dah berpuas hati dengan pengambilan supplement ini




Anda bila lagi? Jangan tunggu sehingga dah terlambat k. Selesaikan masalah anda sekarang. Bukan nye best pon keputihan tu kannnn?

Retail Price Alfalfa Complex (S) : RM53.75
Retail Price Garlic Complex : RM47.50

Nak harga istimewa? Hubungi saya sekarang. Sangat berbaloi harga yang akan saya berikan :) 


UNTUK PERTANYAAN DAN PEMBELIAN :

SMS/Whatsapp : 017.6790.928
Email : bazilahramly@gmail.com

Disclaimer #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan dan tips ekslusif yang berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak di jemput ke group ekslusif tertutup di facebook



Disclaimer #2 : These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

1 comment:

eMMe said...

tu la bazi..akak dah refer klinik, dah wat amik specimen keputihan akak, result dia positif, leh efect baby.. so kene suntik antibiotik la time bersalin nnt.. time twin dulu pun gitu, tapi leh tahan lagi.. yg tak tahan tu bru suh nurse check, huhuhuhu.. dia masuk ubat kat bwh, skrg ni okey la takde la gatal2...

 

Template by BloggerCandy.com