Thursday, May 12, 2011

Tilik Nasib

tilik nasib?
korang pernah menilik nasib korang sendiri?
saya tak pernah sbb bagi saya kita orang islam kena percaya pada QADA' & QADAR
apa yang penting kita kene berusaha dulu baru berserah kepada ALLAH
sbb kita hanya mampu merancang dan ALLAH jua lah yg menentukan segala nya

owh cerita pasal tilik nasib nih
saya mmg tak pernah terpikir pon nk menilik nasib
tp ada 1 hari ni kt opis
ada lah seorang manusia ni xde kerja dan dgn rajin nya nk menilik nasib saya

ni adalah ape yg di tilik nye

abaikan gmbr buruk ni oke!
malas nk buat cantik2 hehe
oke hasil tilikan manusia rajin tu ialah ini

9 : kata nye saya akan berjaya dalam hidup --> saya ckp alhamdulillah saya berjaya dpt apa yg saya nak smpi di saat ini

2 : kata nye saya pandai bercakap --> sape yg x pandai beckp kan hahaha tp mksd nye saya boleh gunakan kecekapan saya berckp dlm kerjaya..hmm we'll see..

1 : kata nye saya ade leadership --> welllll hahaha..

6 : kata nye saye bijaksana --> alhamdulillah syukur..nama saya pon memberi makna kebijaksanaan..dan bagi saya setiap org pon bijak cuma yg beza nye malas atau rajin je utk gunakan kebijaksanaan tuh

4 : kata nye saya ada arah tuju tapi di sebab kan saya ada dua nombor 4 makna nye saya ada byk hala tuju dalam hidup, dia nasihatkan saya pikir betul2 hala tuju mana yg saya nk ikut huhuhu --> mmg betul pon saya ada banyak hala tuju. ada banyak mende yg saya nk buat utk jadikan diri saya lebih berjaya dari skrg..saya nk smbg master dan syukur incik tunang izinkan cuma masa kene tggu sesuai dulu

7 : kata nye ada ramai org akan membantu saya dalam hidup ni dan ramai org minat saya awwwww :D hahaha..dan kata nye org ni yg akan membantu saya memilih hala tuju yg terbaik --> saya kata saya rasa saya tahu siapa yang akan membantu saya tuh dannn mmg ramai pon yg minat saya hahaha.
.owh tapi bila die tilik nasib saya utk tahun 2011 ni die kate saya xde dah no.7 dan die kata org dah kurang minat kat saya ---> saya ckp mmglah saya dah nk kawen, sape lg yg nk minat! hahaha :P

die ada tilik pasal kesihatan jugak tp malas plak nk cerita kt sini hehehhe

oke kawan2 jgn la percaya sgt oke,kdg2 mende ni kebetulan jer. apa yg penting usaha manusia tu sendiri utk mencapai apa yg die nak dalam hidup..tp kene sentiasa berdoa jugak oke! jgn sombong dgn ALLAH..

baiklah ada sape2 nk suh saya tilik nasib?

hahahha

jumpe lagi

salam

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com