Saturday, March 23, 2013

Set Penyusuan Shaklee : Kelebihan dan kebaikan Set Penyusuan Shaklee


Alhamdulillah perjalanan penyusuan Maryam masih di permudahkan. Maryam masih kenyang dengan susu umi :) Rezeki maryam, berkat doa usaha, usaha dan usaha. Tak usaha mana nak dapat hasil ye dak? :)

Ok, seperti yang semua sedia maklum bazi mengambil supplemet shaklee dengan niat untuk memperbanyakkan susu, memperkayakan susu ibu yang sememangnya kaya dengan khasiat, dan untuk menjaga kesihatan diri sendiri. Badan kita ni nak pakai lama kan. nak berkhidmat untuk suami lagi, nak jaga anak lagi, kerja kt office lagi. Jadi supplement shaklee ni sangat membantu. Apa yang bazi amalkan setiap hari ialah alfalfa, bcomplex, vitalea, ostematrix, lecithin, ESP dan omega..

Mari ketahui perbezaan set-set penyusuan yang ada dan kelebihan supplement ini :)

Set 1










Set 1 ini ialah untuk ibu yang tiada masalah kritikal dlm penyusuan. Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu yang sudah semulajadi kaya dgn khasiat..dengan zat dan nutrisi semata-mata. Apa yang ada dalam set B ? Vitalea with iron formula, Vitamin B, Vitamin C dan Alfalfa. Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan. Vitamin B lebih kepada keperluan pertumbuhan otak dan emosi, Vitamin C fokus on imun sistem, Vitalea demi pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh manakala Alfalfa sebagai peransang demi membantu mempercepatkan penghasilan susuibu , juga membantu masalah keputihan,lawas,bau badan, angin.


Set 2 










Set ini lebih kepada ibu yang ada kekangan untuk lengkapkan keperluan kalsium dalam diet harian. Kalsium Shaklee lebih dikenali dengan nama Ostematrix adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D.Siapa yang perlu set ini? Ibu yang mengalami kemerunduman susu setiap kali PMS. Selain itu set ini membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil. Walaubagaimanapun, set B + ESP juga sangat bagus diamalkan sekiranya si ibu punya masalah penghasilan susu yang lambat serta bayi mudah lapar

Set 3









Set ini digalakkan kepada ibu yang ada masalah penyusuan,si ibu yang nak mula menyimpan stok, si ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan ibu yang sedang relaktasi atau induce lactationMasalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari... maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau lohong zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.


Jadi anda bagaimana? Perlu supplemet atau tidak?  Kalau anda rasa anda tidak perlukan supplement, anda-anda, kamu-kamu haruslah memperlengkapkan sajian harian dengan kesemua 12 vitamin dan 7 galian dalam masakan harian sejajar dengan keperluan tubuh kita sebagai seorang ibu dan isteri dan juga tentunya untuk anak. Jika anda rasa tidak boleh menyediakan kesemua vitamin yang di perlukan pikir-pikirkan semula ye . bak kata sahabat kak cery "kita taknaklah nnt kita berusaha gigih menyusukan anak sehingga dua tahun tetapi keadaan fizikal kita rapuh tulang…, kulit kusam , nampak tua dari umur, tak bermaya, lesu…dan banyak lagi…"


Fikir baik2 ya :)

Berminat untuk mendapatkan full pack mahupun trial pack, ada pertanyaan? ingin konsultasi? boleh hubungi bazi ye :)

SMS/Whatsapp/Viber : 017-6790928
  
P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



3 comments:

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam bazi..
tenkiu for sharing.. :)

babYpose said...

salam, kebahagiaan, mmg kesihatan mmg penting, brp lama ambik shaklee ni...

Bazilah (^0^) said...

@babypose : salam. dah masuk 5 bulan dah sy dan family ambil shaklee :)

 

Template by BloggerCandy.com