Sunday, March 17, 2013

Sharing : Tips Hamil Dan Set Kesuburan Suami Isteri

Sharing is sexy and caring :)

Tips hamil: 

1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi.

2. Jumpa doktor anda. Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan membuat lawatan doktor. Masalah cyst, endometriosis atau fibroid adalah penyakit yang kerap dikaitkan dengan sukar hamil

3. Dapatkan berat badan yang ideal. Sekiranya anda mempunyai berat badan yang terlalu besar atau terlalu kurus, ia mungkin boleh memberikan masaalah kepada kesuburan anda.

4. Ketahui waktu subur anda. Hari subur anda cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meninggikan peluang untuk hamil.

5. Tingkatkan kesuburan suami. Pastikan kesihatan reproduksi suami pada takat optimal dengan mempraktis cara hidup sihat termasuk makanan seimbang dan berat badan optimal, bersenam, tidak merokok dan elak dari sebarang minuman keras.

6. Mengambil multivitamin. Adalah disarankan kepada semua wanita yang merancang untuk hamil mengambil vitamin harian termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan untuk mengambil supplemen zinc untuk meningkatkan pengeluaran sperma.

7. Bersenam secara rutin . Bersenam adalah cara untuk anda sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan semasa bersalin.

8. Mengambil makanan yang seimbang. Mengawal pengambilan makanan amat penting terutama apabila anda mengalami masalah ovulasi dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil.

9. Kurangkan tekanan. Life is stressful, memang tak logik kalau tiada tekanan dalam hidup ni. Walaubagaimanapun terlalu tertekan dikaitkan pula dengan masalah 


10. Berdoa kepada ALLAH. Berusaha dan bertawakal lah :)



Set Kesuburan Khas Buat Suami Isteri Sahaja OK! 
(^^,)


Dr.Hamid Arshat sendiri mencadangkan multivitamin dan supplement tambahan dalam usaha untuk hamil :)

Jadi pada yang masih mencuba untuk hamil boleh lah mencuba produk ini. Kita sebagai manusia haruslah berusaha kan? 

Pada yang berminat boleh hubungi bazi ok. In shaa ALLAH bazi akan cadangkan supplement yang bersesuaian dengan budget kawan-kawan :)

SMS/Whatsapp/Viber : 017-6790928
  
P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




3 comments:

GREENJADE said...

err bazi..akak br beranak..so kena plan lg lah ni ya..hihihihi

akak dh ade set penyusuan..rasa nk order lg lain barang..tp x tau apa lah..uhuhuhu

Bazilah (^0^) said...

eyppp, kak jade kena on hold dulu hihihi..

sama lah kita dah ada set penyusuan, skrg omega guard, lecithin pon bazi amik jgk hihihi. utk suami vitamin E ngan zinc.ibu ayah pon bazi bagi mkn shaklee hahaha

Anonymous said...

bagusnyer berkongsi tips2 macm ni !

 

Template by BloggerCandy.com