Thursday, September 18, 2014

Anda terlalu ringan, terlalu kurus, atau kekurangan berat badan? Jom tambah berat badan dengan sihat di sini.


Kita sering kali di momokkan dengan masalah berat badan melampau akan membawa pelbagai masalah besar pada diri dan kesihatan kita tapi tanpa kita sedari masalah kekurangan berat badan juga boleh membawa kesan yang buruk atau tidak baik pada diri kita. Antara kesan buruk akibat terlalu kurus atau kekurangan berat badan ialah :

1. Tulang rapuh – boleh akibatkan patah tulang
2. Arthritis dan masalah jantung
3. Keguguran janin
4. Depresi atau tekanan perasaan
5. Radang paru-paru
6. Kualiti sperma berkurangan
7. Mudah letih


Jadi apa yang anda perlukan? Mudah saja, anda hanya perlukan MEAL SHAKES, B-COMPLEX dan VITALEA



Apa yang ada pada ketiga-tiga supplement ini? Jemput baca.


Meal Shakes – membekalkan 35% atau lebih nilai harian, mengandungi 19 vitamin dan mineral penting. Ianya sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Protein amat penting dalam proses menambah berat badan ini kerana pengambilan protein boleh mengisi keperluan tubuh sebab protein adalah asas kepada pemakanan tubuh badan tak kira lah orang tu nak cantik ke nak kurus ke nak tambah berat ke. semuanya perlukan protein dan yang paling penting protein membantu penyerapan lebih baik ke atas supplemen yang kita ambil.


B-Complex – mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting. Ia dapat mengawal kadar metabolisma badan, mempertingkatkan kesihatan kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.


# Vitalea – membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Ia banyak membantu mencantikkan kulit, kuku, rambut yang kuat dari akarnya. Dari dalaman, ia membantu mencegah penyakit tiroid atau kita orang melayu kenal sebagai beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaanya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam Vitalea kita). Supplemen penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan Vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.


** Jadual pemakanan esklusif dan tips lain akan saya berikan pada mereka yang membeli set ini dari saya :)


Antara tips lain utk menaikkan berat badan ialah :


# Makan secara kerap. Jika sekarang anda selalu makan 3 kali sehari, tingkatkan kekerapan itu kepada 5 kali sehari. Lagi kerap lagi bagus

# Jangan amalkan makan makanan merepek, berminyak dan berlemak. Sesungguhnya makanan-makanan tu takkan membantu anda untuk mendapatkan berat badan ideal dengan sihat. Pastikan diet seimbang, mesti ada protein, mesti ada karbohidrat dan lemak juga perlu dalam kuantiti sedikit

# Makan makanan berprotein (dalam cadangan saya ada meal shakes atau ESP Shaklee). Ingat protein adalah makanan asas kepada segalanya.

# Wajib bersenam. Selalu orang kata kalau nak tambah berat badan, lepas makan korang kena tidur atau berehat je.SALAH ye! Kita perlu bersenam. Senaman yang dicadangkan oleh Kevin Zahri ialah angkat berat ataupun senaman yang ada rintangan.


Sekian tips dari saya, tips lain akan dikongsikan kemudian.

Jadi pada mereka yang nak naikkan berat badan dengan sihat bersama saya sila whatsapp atau hubungi saya sekarang ye :)


UNTUK PERTANYAAN DAN PEMBELIAN :

SMS/Whatsapp : 017.6790.928
Email : bazilahramly@gmail.com


Disclaimer #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan dan tips ekslusif yang berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak di jemput ke group ekslusif tertutup di facebook

Disclaimer #2 : These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

 

Template by BloggerCandy.com