Thursday, September 4, 2014

Alhamdulillah, Hamil Anak Ke-2


Alhamdulillah. Di beri Allah rezeki utk merasai kehamilan sekali lagi. Syukur ke hadrat Ilahi.

Maryam dah nak jadi kakak. Utk yang tertanya-tanya sekarang saya dah pon 21 Minggu 5 Hari. 5 bulan lebih kiranya. Rasa sekejap je masa berlalu :)

Kegembiraan bila dapat tahu hamil kali kedua masih sama seperti yang pertama. Terlalu gembira! Terlalu seronok!. Tak boleh nak di ungkapkan kegembiraan tu. Syukur sangat :)

Merancang? Yer kami suami isteri merancang sendiri. Takde amik sebarang pencegahan dari klinik mahupon hospital. Pandai-pandai sendiri lah kata orang hehehe. Tapi kita kenal badan kita sendiri kan jadi mudahlah nak merancang.

Inshaa Allah due dijangka pada 10 January 2015. Baby tahun baru. Scan utk jantina pon kami suami isteri dah buat semasa pulang ke Kelantan raya aidilfitri yang lepas. Dah alang-alang pulang ke Kelantan, ambil peluang utk berjumpa Dr.Ramli di KBMC. Masa mengandungkan Maryam Safiyya dulu pon scan dengan Dr.Ramli, mmg tepat jangkaan dia hehehe. Jantina baby yang tengah berjoget dalam perut ni? BIARLAH RAHSIA hihihi.

Alhamdulillah dipermudahkan, walaupun pada awal kehamilan ada juga muntah-muntah, tapi tidaklah seteruk mana. Masih boleh makan dengan banyaknya dan masih boleh menambah berat dengan hebat haha.

Kawan-kawan, doakan kehamilan saya ni dipermudahkan, di sihatkan tubuh badan sepanjang kehamilan, baby sihat didalam perut dan dipermudahkan juga proses kelahiran nanti.


Hmm, saja buat coretan disini, supaya saya tak lupa kelak. Lagipon masa mengandungkan Maryam dulu selalu bercerita di sini. Jadi kena lah adil pada adiknya kan hehehe.



Doakan saya dan baby ye kawan-kawan :)

11 comments:

nur anis said...

alhamdulillah..tahniah kak...

Faiz Saaid said...

tahniah tahniah

Aeen said...

tahniah baz...tup2 dah 2nd baby dah....jaga diri baik2 yeh..:)

- AZIE - said...

yeah...alhamdulillah..ada geng..tahniah bazi..azie due early jan insyaAllah..

Kaseh Kamila said...

tahniah..:)

Ibu Fahim said...

Alhamdulillah...
Tahniah ya...
Semoga semakin bahagia hendakNYA, Amin.

eMMe said...

Bazi, update lah selalu, cerita lagi pasal adik maryam, akakpun pregnant, jangka bersalin bulan 2 tahun depan, InshaAllah moga dipermudahkan.. Amiin....

Bazilah (^0^) said...

Alhamdulillah, Terima kasih semua :)

Cikwa said...

Tahniah dear..

sebelum pregnan ade makan set kesuburan shaklee tu ke??

Bazilah (^0^) said...

lovelywa : alhamdulillah terima kasih :) sebelum pregnant sy mmg dah makan shaklee. cuma saya tak amik GLA sbb alhamdulillah takde masalah dgn period. cuma amalkan ESP, bcomplex dan yg lain2 :)

shaFazie said...

tahniah kak...
sama lah kita tapi azie dah nak masuk 8bulan..

jaga diri baik2

 

Template by BloggerCandy.com