Tuesday, June 19, 2012

Nasi Kerabu Original Kelantan Mari


rindunyaaaaaa nak makan nasi kerabu ni
nasi kerabu ori kelantan ni
sedappppp sehingga menjilat jari
lama dah x balik kampung incik suami
xpe sabar sabar, raya nnti boleh balik yeeeeayyy
tak ingat plak apa nama kedai mokcik ni
tapi nasi kerabu dia mmmg umppphhh sedappp
dengan ulam dia, dengan ayam bakar yg panas, dengan tumis dia
hmmmm memang terangkat lah mkn


malas lah ckp panjang2, kang ada yg menangis2 ajak suami balik kampung kang hahaha
x tahu sape nye kampung yang kt kelantan skrg nih hahaha
si isteri yg beriye2 nak balik, suami relax jer padahal tu kmpg die ahahaha
sementara tunggu raya menjelma, tgk gmbr je lah bazilah yer :D

jom breakfast nasi lomak!

15 comments:

eMMe said...

wow~ syok tau dpt kene nasi kerabu ori! mmg tak dinafikan kesedapannya, hehehe... leh order kat Bazilah nnt, heeee~

cikpingu said...

nyum2... terbaek lh nasi kerabu 2...
kerinduan mkn nasi kerabu la plk ni..

Cikpuan rara said...

owh hubby org kelantan ye.rara pon selalu balik sana.tp sbb x minat nasi kerabu.so tgk jelah.hehehe

GreenJade said...

err ngidam ke sis? hehehe

ambo pon suko nasik kerabu kelate (hahaha u see..ambo pon dah pandai kecek kelate)

~ NANA ~ said...

umah nenek i kt pasir mas..kalau blk sana wajib cari nasi kerabu n nasi berlauk..hehe

Hunny Kitty said...

nampak mcm menarik je...hehe

Bazilah (^0^) said...

emme : hehehe boleh aje. tp tkt nnti dh smpi kt tgn emme, dah basi plak nnti :)

cik pingu : alamak terbuat org len rindu plak heeee :D

rara : aah hubby org kelate.dulu bazi x minat gak tp lepas dh try memang jatuh hati hehehe

green jade : hehehe ambo nok kecek kelate x berapo nk reti hahaha. ngidam ke rindu nk mkn ke x tahu la hehehe

Nana : sama lah kita! hehehe.

hunny : nmpk menarik, bila mkn lagi menarik dan tertarik hihihi

[PCL] said...

nasi kerabu..ori klate..emm sedapnyer..

mamyharraz said...

aduhhhh nasik kerabu mmg kegemaran akk!walau bukan asal dr sana tetap suka sgt nasik kerabu..

Bazilah (^0^) said...

PCL : mmg sedap!

mamyharraz : kannn kak sedap kan nasi kerabu nih..

Mimie_Zatun said...

salam perkenalan..
my fav nasi kerabu ni..
hehe

Bazilah (^0^) said...

mimie : salam kenal :) ramai suka nasi kerabu rupanya :)

eB said...

eB suker nasik krabu dgg :)

anitadiana said...

terbaikkkkkkkkkk tu..kak ita pun suka..makan dengan daging salai,solok lada,telur masin..pehhhhhhh..sodap

Bazilah (^0^) said...

alahaiiii kak, terbayang-bayang dah ni. x sabar nk balik kg suami ni..

 

Template by BloggerCandy.com