Wednesday, September 19, 2012

Mengidam Kuih Puteri Ayu


Gambar incik gugel yg punya


Hmmm,tertiba rasa nak makan kuih puteri ayu ni
Rasa mcm nak buat sendiri tapi tgk lah cemane nnti
Harap2 besok masa pergi kerja adalah makcik2 jual kuih ni tepi jln nnti
Masa bulan puasa byk je kuih ni tapi pandang sebelah mata je
 Sedappppppnya kalau dapat skrg………

sabar bazilah, sabarrrrrr..

15 comments:

azizah :) said...

wah akak! jijah pon suka giler kuih ni.. mmg faverite.. nasib bulan pose dulu selalu makan..hiksss.. sabar yer kak.. mengidam tu kena cari gak!

Bazilah (^0^) said...

sedappp kan kuih nih jijah.tu lah tuh bulan puasa aritu x rase lgsg nk mkn nih tetibe la plak huhu. .

::EIDA:: said...

Haa.. ni ibu ke anak yang nak makan ni.. hehehehe~

Mrs Lurve said...

azie pernah mkn sekali jer kot kuih nie hehehe tgh mengidam sagu gula melaka, dr puasa xdpt2 lagi huhuhu

puan.mila said...

ala lama xmkn kuih nih..bazi saje je kasi mila mengidam sama..nti dh buat view yeh..hehe

Bazilah (^0^) said...

@eida : kalau nak mntk suami carikan, selalu guna alasan baby yg nak hehe. tp kali ni mak nye yg nak nih :D

@azie : tak suke kuih ni ek? oh lamanya azie ngidam sagu gula melaka tak dpt2 lg, buat sendiri lah kalo cmtu azie hehee

@mila : hihihi jom mengidam sesame yer :D insyaALLAH kalau rajin buat,nnti bazi tnjk ek :)

IntaNBerliaN said...

kuih ni mmg sedap kan... ni yg buat sy tiba2 rs esok nak bgn awai2 nk g beli kuih muih dkt makcik yg jual dpn umah.. hihi

anna alaui said...

kueh ni mmg sedap...kalau rajin buatlah sndiri..rasanya senang je buat kueh puteri ayu ni..;)

eMMe said...

salam Bazi, semalam akak makan puteri ayu
sedappppp hehehehe.. saje kasi Bazi meleleh air liur
cecepat la suh cik abe cari kan kuih puteri ayu ni, nnt kalo lambat, meleleh air liur baby, heee...

pst: akak tak amik obimin, Doc tak kasi pun, akak makan yg 4 jenis tu, iron tablet, b complex, AF, Vit C, tu jerk...

Bazilah (^0^) said...

@intan :sgt sedappp, dpt yg lembut tuh ermm nikmatnye hehe. jom2 sesame cari esok :)

@anna : huhu aah nmpk mcm senang bile tgk resepi tp tulah acuan nye belum ada. kena cari dulu.

@kak emme :alaaaaa akk nih mmg tau, mmg dh terbayang-bayang ni kak. esok nk g cari hehe

Mommy_Cha said...

try le buat sendiri dear..mna tau menjadi hehehehe....ala2 masterchep gitew...

~LeeyanaRadhi~ said...

kuih ni mmg sedap kan..hihih =)

Kesuma Angsana said...

he he he cepat2 g cari ye

♥ ROS ♥ said...

Ngidam ea?? Lekaih2 cari.... :) ekekeke

hnahdy said...

lama xmakan ni. suka sebab hijau :)

 

Template by BloggerCandy.com