Wednesday, July 11, 2012

Upin Ipin : Si Pengembala dan kambing biri-biri


sambil lipat baju yg dah penuh melimpah ruah sebakul ni sambil tu duk layan upin ipin dekat youtube
incik suami tadi berjaga teman melipat baju tapi skrg dah tertido
penat sgt arini katanya
xpelah suami tido, layan upin ipin hehehe
cite nih mmg feveret saya tiap kali bulan puasa
suka tgk keletah si kembar ni
nakal, baik hati, bijak, suka membantu
byk pengajaran boleh dpt dari cerita upin ipin ni

antara yg menarik minat saya adalah cite si pengembala dan biri-biri nih
menarik jer cara penceritaan dia
sgt comel! :)
meh layan

budak-budak mmg sesuai sgt tgk cerita ni
mak-mak budak pon boleh tgk :)
Pengajaran yg kita boleh dpt : jgn sekali-kali berbohong, sekali kita dah ckp bohong mungkin lah org akan percaya lagi. tapi bila dah dua kali, tiga kali berbohong? sorrrrryyy man, talk to the hand laaaa. org takkan percaya kita lagi
Siakap senohong gelama ikan duri,
Bercakap bohong, lama-lama mencuri
Selamat Malam ! (^0^)

15 comments:

whitecappuccino said...

cute kembar ni..akak pun layan!

@YUNID@TI said...

selamat malam

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ank bujang I suka sgt upin ipin ni..
Tp takpe..Mmg bagus pun video upin ni.. byk benda dia belajar dari situ.

p/s : Tp jgn mcm I, ngandung2 suka baca katon Sin Chan.. keluar anak kecik2 5 thn dah drive keta, mujur tak apa2.. sebijik mcm karakter katon tu.. hehe.. kebetulan la kot.

Ogy Nordin said...

Bukan budak-budak jer! Mak budak ni ha (merujuk diri sendri)! pon suka muuhahhahhaha

Bazilah (^0^) said...

white cappucino : hehehe mmg suke sgt layan nih. ayah bazi pon suke :)

@yunid@ti : selamat siang :)

kak mirror : hahaha sinchan tu ade gak pengajaran dari dia tp tulah sin chan tu licik bebenor hehe

kak ogy : hehehe sama lah kite nih haaaaa.

LubLy said...

xbaik xbaik xbaik ckp bohong..no no no..:D

IntaNBerliaN said...

alisha ni hari2 duk tgk upin ipin... sikit.. "pin.. pin".. suruh pasang upin ipin.. hihii..

macam2 episod sy n hubby download.. hihii

LiNda said...

haha..linda pon suke, memang comel je gelagat dorang. Memang bgus utk kanak2..:)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

hehe..samela..kami anak beranak ni suka sgt tgk citer upin ipin.. :)

azizah :) said...

kita yg dewasa ni pon minta upin ipin kan.. banyak yg kita boleh belajar dalam citer ni..kdg2 terselit pengajaran..

Kesuma Angsana said...

saya pun kkd terpaksa juga tgk sebab anak2 minat hehe

♥ Wina ♥ said...

favorite dua² anak saya!

elly hamzah said...

sesuai doh tgk cite kartun wahati bakal ibu:)

nanti ley spend ngan anak yer!
heheheeeeeeee

izz iizza said...

sy pun leh layan citer ni..best..:)

bunga_rose said...

tiap2 petang, 5.30-5.40 anak tgk kat rumah pengasuh

sampai kat rumah pukul 6.40 sampai 7 tgk kat rumah plak.. tu kat tv9 layankan je la hiihi

 

Template by BloggerCandy.com